Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri

Mengulas tentang Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri


Wan Saiful dedah Menteri Pendidikan ‘Biadap’ punca sebenar letak jawatan

Wan Saiful Wan Jan dilaporkan meletakkan jawatannya sebagai penasihat khas Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik.

Menurut laporan The Star, Wan Saiful berkata keputusan itu dibuat kerana beliau mahu memberi tumpuan kepada tugasnya selaku pengerusi Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Di PTPTN, Wan Saiful berdepan cabaran besar apatah lagi selepas kerajaan gagal menunaikan janji manifesto PRU ke-14 iaitu menangguhkan pembayaran sehingga peminjam berpendapatan bulanan RM4,000.

Krisis terbaru ialah ketika lawatan menteri ke Kedah, Wan Saiful mengatur Menteri  mengadap dengan Sultan namun Menteri tidak mahu mengadap dan terus balik ke Kuala Lumpur. Wan Saiful menganggap ini satu penghinaan keterlaluan terhadap tugasnya selaku penasihat menteri. Keputusan meletakkan jawatan itu sangat kuat disebabkan perkara yang memalukannya.

Menurt sumber jika Maszlee tidak mahu mendengar nasihatnya lebih baik letak jawatan.

Wan Saiful menganggap Dr Mazlee adalah Menteri Pendidikan yang gagal malah jawatan Presiden UIAM pun dibolot termasuk Setiausaha Politiknya menjadi Ahli Lembaga Pengarah UUM. Banyak isu merugikan kepada kerajaan dan PPBM seperti isu Kasut hitam, stokin, PTPTN, pegawai khas 14 orang, guru tidak lakukan tugas kerani, mata pelajaran renang, pertukaran jawatan dan lain-lain lagi.

Wan Saiful berkata telah menyerahkan surat peletakan jawatan minggu lalu dan tugasnya di kementerian itu tamat secara rasmi pada 30 November ini.

https://ift.tt/2F6yOxm

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Benarkah Perbalahan Maszlee-Wan Saiful Punca letak jawatan Penasihat menteri"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel