Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam

Mengulas tentang Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam


Hati Muslim yang Terluka

Admin terima poster filem Polis Evo 2 ini. Admin tak tengok TV, wayang apatah lagi. Jadi admin semak dakwaan dengan menonton trailer dan membaca latar belakang produksi.

Terkilan.

Sememangnya watak jahat filem berbajet jutaan ringgit ini adalah watak pengganas berimej Islam berserban. Istilah – istilah Islam digunakan untuk justifikasi keganasan watak tersebut seperti kiamat, dosa, Imam, neraka, takdir ...

Selama ni kita tahu bahawa agenda memburukkan imej Islam dilakukan oleh Hollywood, Amerika. Watak – watak Muslim berjanggut, beserban, dipamer sebagai militan bersenjata, meletup diri, pengganas. Setelah membunuh jutaan orang Islam di Timur Tengah, mereka pamerkan pula diri mereka sebagai hero yang perlu diberi simpati.

Kajian yang dilakukan di UK pula mendapati, daripada ratusan laporan akhbar mengenai Muslim, 34% adalah mengenai keganasan, 26% melabel Muslim sebagai mundur, 9% sebagai ancaman. 

Ya, kita cukup sedih apabila Islam difitnah dan diburukkan. Namun, sebenarnya tidak hairan. Kerana mereka sememangnya memusuhi Islam. Itulah agenda mereka.

Tapi adakah kini baton Islamofobia dihulur pula ke negara Malaysia kita yang tercinta? Negara yang meletakkan Islam agama persekutuan? Filem kita sendiri mencerca wajah Islam waima majoriti penduduknya Muslim?

Ya, sememangnya keganasan adalah satu ancaman kepada tanah air. Namun bagaimana tahapan ‘keganasan Islam’ di negara ini sehingga menjadi tema utama francais filem besar negara berdana jutaan ringgit?

Casualty ‘keganasan Islam’ di negara Malaysia beberapa tahun kebelakangan adalah sebanyak ... 8 kecederaan,  pada Puchong attack 28 June 2016 (kecederaan, bukan kematian) .  Sebagai perbandingan, kes pembunuhan  akibat hutang dan mabuk non Muslim pada tahun 2014 sahaja adalah sebanyak 18 kes kematian.

Di kawasan serantau pula, 6700 Muslim Rohingya dibunuh oleh pengganas Buddha Myanmar dalam tempoh SEBULAN. Pengganas LTTE, bapa pengasas kepada teknik pengeboman berani mati, telah membunuh puluhan ribu orang. Kini dilaporkan akar LTTE telah menyelinap ke tampuk pemerintahan.

Adakah semua pengganas ancaman keselamatan serantau ini akan difilemkan? Dah pasti tidak. Lebih mudah ambil pelakon berserban.

Dahulu ada dikatakan bahawa trend media Malaysia sekarang ini ke arah memburukkan imej islam, ulama dan ustaz. Mulanya agak skeptikal. Tapi nampaknya sekarang mula terbit kebenaran tersebut apabila kini naratif mencemarkan Islam mencapai layar perak, oleh francais filem besar negara berdana jutaan ringgit.

Mungkin ada yang kata, tak perlu kecoh la, filem je pun. 

Sebenarnya, walau sekeras mana, sehitam mana pun hati ini dengan dosa, tetap Allah pelihara secebis daripadanya yang mudah terjentik. Bahagian ini sensitif, mudah dilukakan. Apabila dihina dan dicerca agama ini, tergetarlah ia.

Jangan dicabar sensitiviti hati umat Islam.

-Fakir Ilmu-

Oh ya, pengarah dan penulis skrip filem ni bukan Islam. Admin tak nak komen la pasal ni, nanti kena cop rasis dan tak #rahmatanlilalamin pula.

Rujukan
1) https://www.researchgate.net/publication/320673223_MUSLIM_IN_MOVIES_THE_HOLLYWOOD_CONSTRUCTION
2) https://www.channel4.com/news/media/pdfs/Cardiff%20Final%20Report.pdf
3) https://www.rsis.edu.sg/wp-content/uploads/2017/01/CTTA-January-2017.pdf
4) https://www.theguardian.com/world/2017/dec/14/6700-rohingya-muslims-killed-in-attacks-in-myanmar-says-medecins-sans-frontieres
5) http://www.ptsrilanka.org/wp-content/uploads/2017/04/massacres_pogroms_en.pdf

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Boikot polis Evo 2 : Berniat Jahat Buruk kan Islam?? Pengarah, Penulis Skrip bukan Islam"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel