Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40

Mengulas tentang Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40 adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40


Menteri Kewangan Lim Guan Eng didakwa menipu Dewan Rakyat berhubung pemberian Skim Insurans kepada golongan berpendapatan rendah B40 dalam pembentangan Belanjawan 2019 Jumaat lalu.

Naib Ketua Pemuda Umno, Shahril Hamdan berkata, dakwaan itu berdasarkan percanggahan kenyataan Guan Eng dengan syarikat pemberi skim itu iaitu  syarikat Great Eastern Life Insurance Malaysia.
Jelasnya, Great Eastern Life Insurance Malaysia ini adalah milik bank Singapura OCBC.

"Dalam pembentangan Belanjawan 2019, Guan Eng ucap terima kasih kepada Great Eastern atas sumbangan RM 2 bilion itu seolah-olah sudah muktamad dan satu jasa baik dari syarikat itu.

"Tetapi media Singapura Isnin lalu lapor kenyataan syarikat Great Eastern bahawa ia belum setuju buat sumbangan.  Mana satu betul? Adakah Guan Eng telah berbohong di dalam Dewan Rakyat dan di depan jutaan rakyat?," dakwanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mengulas lanjut, Sharil berharap agar Guan Eng segera membuat  penjelasan sama ada beliau berniat  berbohong atau mengelirukan Dewan Rakyat.

"Bajet ini untuk rakyat Malaysia atau untuk syarikat Singapura?," katanya.

Pada pembentangan Belanjawan 2019 lalu  kerajaan mengumumkan akan mewujudkan Skim Insurans B40 di mana Syarikat Great Eastern Life Insurance Malaysia akan menyumbang RM2 bilion caruman sebagai dana permulaan.

Difahamkan  skim insurans itu akan memberi perlindungan RM8 ribu untuk rawatan empat penyakit kritikal.

-Sinar Harian 

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Guan Eng didakwa MENIPU Dewan Rakyat mengenai Skim Insurans B40"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel