MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak

Mengulas tentang MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak


KEMENTERIAN KEWANGAN KINI DI BAWAH PENGARUH "TOWKAY"? 

Saya difahamkan ada yang cuba 'menjelaskan' skim ini.

Dia kata FundMyHome sebenarnya cadangan sektor swasta.

Jadi bermakna betullah apa yang saya katakan, perkara ini dah tahu lebih awal sebelum pembentangan Bajet 2019 dan terus dilancarkan sehari dua selepas itu.

Ini menimbulkan lebih banyak persoalan daripada jawapan, antaranya:-

1) Bajet ini bajet untuk rakyat atau bajet untuk swasta? Kenapa skim memihak kepada keuntungan swasta dihebohkan dalam Bajet?

2) Adakah Kementerian Kewangan kini berada di bawah pengaruh Ahli Perniagaan atau "Towkay" tertentu?

Kalau nak kata hanya saya seorang yang melahirkan kegusaran mengenai skim ini, tak juga.

Penasihat Kerajaan PH, Kadir Jasin sendiri kata apa yang berlaku beberapa hari ini mendedahkan kerajaan kepada dakwaan amalan kronisme.

Tapi sampai sekarang tak sedar-sedar diri, hanya risau pasal imej Pakatan Harapan dan persepsi terhadap kroni.

Masalah ini lebih besar daripada penjagaan imej kroni!

Jika kita lihat kepada tajuk-tajuk berita yang keluar selepas skim ini diumumkan, ada ramai lain yang juga khuatir, apatah lagi bila diumumkan bahawa GLC dan KWSP juga boleh melabur dalam skim ini.

Malah ada pakar hartanah yang turut bimbang skim ini akan mengakibatkan krisis sub-prime yang seterusnya meranapkan ekonomi negara.

Saya bimbang, kerana sama ada;

1) Menteri Kewangan tidak sedar dan tidak meneliti kesemua risiko ini sebelum bersetuju dengan cadangan pihak swasta, atau;

2) Menteri Kewangan sedar kesemua risiko tapi masih teruskan juga atas sebab-sebab tertentu.

Kita lihat sahaja bagaimana skim hampir serupa di China telah rebah dan memusnahkan hidup jutaan orang. 

Jika tidak dikaji secara menyeluruh, ditadbir urus dan dilaksanakan dengan baik, ini juga akan berlaku di Malaysia. Kita nak ke perkara sama berlaku di Malaysia?

Saya tidak akan berdiam diri jika ia melibatkan masa depan negara dan rakyat.

Jangan sesiapa berani aniaya dan mangsakan rakyat. Saya Najib Razak akan lawan.

Oleh :Najib Razak 

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "MOF kini dibawah pengaruh "Towkay"? - Najib Razak"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel