Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H

Mengulas tentang Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H


Contohi Peribadi Rasulullah SAW, Terengganu Terapkan Kebajikan dan Keamanan

12 Rabi’ul Awwal adalah hari yang amat istimewa dalam sejarah Islam. Rasulullah SAW dilahirkan membawa rahmat ke seluruh alam sebagai contoh teladan kepada umat manusia. Kita sebagai umat Nabi Muhammad SAW seharusnya memperingati kelahiran Rasulullah SAW.

Bertepatan dengan tema sambutan Maulidur Rasul pada tahun ini iaitu ‘Menyantuni Umat Membawa Rahmat’, kita harus mencontohi kepimpinan dan peribadi Baginda SAW sebagai asas pewujudan negara madani.

Rasulullah SAW telah berjaya memimpin sebuah negara Islam pertama yang digeruni dan dihormati pada ketika itu. Kebajikan rakyat dan keamanan negara terjamin dengan gagasan kesejahteraan berlandaskan syariat yang dibawa oleh Baginda SAW.

Dalam konteks hari ini, kepimpinan sebeginilah yang ingin diterapkan dalam pentadbiran Negeri Terengganu di mana kebajikan rakyat dan keamanan negeri menjadi keutamaan. Pada masa yang sama, patuh kepada syariat serta berpandukan Al-Quran dan As-Sunnah.

Bersempena dengan Maulidur Rasul tahun ini, saya menyeru semua rakyat Terengganu untuk sama-sama menghayati pengorbanan Baginda Rasulullah SAW dalam memastikan Islam sampai kepada kita hari ini. Semoga sambutan Maulidur Rasul pada tahun ini menambahkan lagi kecintaan kita kepada junjungan besar Rasulullah SAW.

Salam Maulidur Rasul 1440 Hijrah.

Sekian.

‘Menyantuni Umat Membawa Rahmat’
‘Terengganu Maju, Berkat dan Sejahtera’

Dr. Ahmad Samsuri bin Mokhtar
Menteri Besar Terengganu
19 November 2018

- teganukita.net

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Perutusan Khas MB Terengganu Sempena Maulidur Rasul 2018/1440H"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel