Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD

Mengulas tentang Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD


1. Apabila diumumkan akan diratifikasi suku pertama tahun depan tanpa rundingan awam dan persetujuan majlis Raja2.


2. Apabila mengatakan ICERD tidak bercanggah dengan perlembagaan. Malah ICERD bercanggah dengan bukan sahaja artikel 153 tetapi 89, 8(5)(f) dan 8(5)(c).



3. Apabila mengatakan ICERD tidak bercanggah perlembagaan kerana artikel 153 perlembagaan termasuk di bawah diskriminasi positif Artikel 1 (4) ICERD. Ini menipu kerana tidak menyatakan bahawa artikel 153 dll perlembagaan tidak memenuhi syarat artikel 1(4) ICERD yang memerlukan setiap diskriminasi positif mempunyai objektif yang mana jika dicapai, diskriminasi itu luput. Kesemua peruntukan perlembagaan berkaitan tiada objektif nyata dan tarikh luput. Misalnya bila tanah reseb melayu kena luput?


4. Apabila mengatakan kita tidak perlu risau kerana pindaan perlembagaan memerlukan 2/3 majoriti. Ini menipu sebab undang2 di bawah A153 seperti Akta UiTM memerlukan hanya majoriti mudah untuk dimansuhkan.

5. Apabila mengatakan perlembagaan mengatasi ICERD. Ini tidak tepat kerana tidak menyatakan dalam undang2 antarabangsa Pacta Sunt Servenda memerlukan kita mematuhi undang2 antarabangsa yang tidak peduli akan kekangan undang2 domestik. Lagipun Selama ini dalam meratifikasikan konvensyen kita meminda semua undang2 kita agar selaras.

6. Apabila mengatakan kita boleh buat reservasi sesuka hati. Ini tidak menyatakan bahawa Artikel 20 ICERD tidak membolehkan reservasi Yang bercanggah dengan objektif ICERD dan negara luar boleh membantah. Kenapa kita hendak membolehkan kompromi perlembagaan kita dicemuh negara luar?

7. Apabila menyatakan alasan kita menolak ICERD tidak berasas, merupakan “Unreasonable fear”, “rasis” dan “Malay supremacist”. Ini penipuan besar. Kita tolak kerana pertahankan perlembagaan seperti di atas. Kalau anggap perlembagaan kita rasis dan supremacist, jangan jadi rakyat malaysia. Keluhuran perlembagaan adalah satu nilai teras rukun negara kita.

9. Apabila mengatakan mereka akan memastikan A153 terpelihara oleh ICERD walhal selama ini menganggap ia satu diskriminasi kaum yang tidak boleh diterima. Ini bukan sahaja tidak konsisten tetapi hujah hipokrit, munafik dan dusta semata2 mahukan ICERD diratifikasikan.

Selepas satu ke Satu lagi penipuan, kita masih lagi boleh percaya tentang hujah pro ICERD?

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Rentetan Penipuan #ICERD oleh kumpulan Pro - ICERD"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel