Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe"

Mengulas tentang Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe" adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe". Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe"

Ahli Parlimen PH dilihat memberi ruang kepada pembangkang menghentam rakan mereka, P. Waytha Moorthy dari semua sudut di Dewan Rakyat, semalam.

Pemerhati politik, Prof Madya Dr Jeniri Amir berkata tindakan itu dilihat lebih wajar berbanding mereka bangun mempertahankan Moorthy.

“Mereka diam bukan sebab tak berani (pertahankan Moorthy) tapi tak wajar mereka pertahankan Moorthy jadi mereka biarkan pembangkang menghentam sebab memang wajar Moorthy diserang.

“Tidak wajar juga untuk mereka menegur Moorthy seolah-olah menghalakan peluru ke arah pasukan sendiri dan dilihat bersekongkol dengan menteri tersebut sekaligus menjejaskan imej mereka.

“Saya berikan tabik hormat kepada PH kerana memberi ruang kepada pembangkang untuk melakukan serangan walaupun serangan itu agak tidak terkawal sampaikan Speaker kelihatan gagal kawal keadaan,” katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Semalam, sesi penggulungan perbahasan Rang Undang-undang Perbekalan 2019, mengenai Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) beberapa kali 'dihentak' oleh ahli Parlimen pembangkang yang bangun mencelah untuk meminta penjelasan.

Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani turut senada.

Namun beliau melihat tindakan pembangkang tidak matang kerana tidak memberi ruang kepada Moorthy memberi penjelasan.

“Saya rasa PH biarkan saja pembangkang bereaksi kepada Moorthy. Isu ini masih dalam perbincangan, beliau nak berhujah, sepatutnya berilah ruang untuk beliau berhujah tapi belum sempat apa-apa dah kena serang.

“Bagi saya tindakan itu tidak matang juga daripada pembangkang. Menteri nak jelaskan tak diberi ruang, saya rasa tak sepatutnya berlaku seperti itu,” katanya.

Menurutnya lagi, penjelasan perlu dibuat kerana rakyat masih tidak memahami isu ICERD itu.

“Saya bimbang rakyat keliru isu ini. Moorthy atau Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mungkin perlu cari platform sesuai selain Parlimen untuk jelaskan isu ini. Orang kalau dimainkan sentimen agama dan kaum senang terpengaruh jadi kerajaan kena jelaskan.

“Jika orang melihat apabila Moorthy bercakap dirasakan bias dan sebagainya mungkin pihak lain boleh jelaskan sama ada Timbalan Perdana Menteri atau Perdana Menteri,” katanya.

Beliau juga menyarankan agar wadah perdebatan dibuka lebih banyak supaya isu ini dapat dibahaskan lebih lanjut.

Sinar Harian

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe", yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Sadis Moorthy Dihentam Tapi MP Kerajaan Seolah "Playsafe""

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel