Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu

Mengulas tentang Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu

KUALA LUMPUR, 2 Dis (Bernama) – Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) mencadangkan agar satu akta khas iaitu Akta Menghina Islam dan Raja-Raja Melayu atau nama singkatannya Akta ‘Amir’ harus digubal bagi menghalang tindakan atau usaha menggugat keamanan dan keharmonian negara.

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali berkata penggubalan perundangan itu boleh dilaksanakan menerusi titah Yang di-Pertuan Agong dan Raja-Raja Melayu.

“Akta baharu cadangan Perkasa ini sama seperti dilaksanakan di Thailand sekarang. Perkasa mencadangkan agar akta itu mempunyai dua bahagian, bahagian pertama memperuntukkan tahanan tanpa bicara dan bahagian kedua adalah pendakwaan secara terbuka di mahkamah sebagai kesalahan jenayah.

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Gubal akta khas pelihara agama Islam, Raja Melayu"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel