Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma

Mengulas tentang Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma

Dr Ahmad Samsuri (tengah) di MAHA 2018, Serdang Selangor. 
KUALA TERENGGANU,  3 Disember - Kerajaan melalui FAMA menyediakan kursus pemasaran online melalui portal Agrobazaar Online secara percuma bagi membantu usahawan tani muda mengembangkan perniagaan.
Menteri Besar Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata selain daripada menyediakan khidmat nasihat dalam bidang pemasaran, FAMA turut mengadakan kursus tersebut.
Kerajaan juga katanya,  menyediakan skim pembiayaan mudah melalui Tabung Pembangunan Usahawan Peladang,  Tabung Pembangunan Usahawan Kortani dan Dana Usahatani Terengganu (DUTA).
Skim pembiayaan itu disalorkan melalui Lembaga Pertubuhan Peladang,  Program Agropeneur Muda di bawah Jabatan Pertanian,  Jabatan Perikanan,  Jabatan Perkhidmatan Veterinar,  FAMA,  MARDI,  Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM).
Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan bertulis Ahli Dewan Negeri (ADUN) Kuala Besut,  Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman dalam Mesyuarat Kedua Penggal Persidangan Pertama  Dewan Undangan Negeri Terengganu ke 14 di Wisma Darul Iman di sini baru-baru ini.
ADUN Kuala Besut itu ingin tahu bentuk bantuan dan sokongan kepada usahawan tani muda di Terengganu.
Dr Ahmad Samsuri berkata,  kerajaan juga menyediakan ruang pasaran untuk usahawan berniaga di lot-lot pasar tani dan mengadakan pemadanan pasaran (business matching).
"Ini bertujuan bagi membolehkan mereka memasarkan produk ke outlet peruncitan seperti Agrobazaar Rakyat di seluruh Malaysia dan ke pasaraya-pasaraya melalui FAMA," jelasnya.  - teganukita.net

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Kerajaan Sedia Kursus Pemasaran Agrobazaar Online Percuma"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel