Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam

Mengulas tentang Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam


24 Rabiulawal 1440H, Ahad – Keputusan pemilihan pusingan pertama Jawatankuasa Majlis Peguam yang diumumkan semalam, menyaksikan calon menyokong meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), tersingkir.
Keputusan itu sekali gus menyaksikan peguam yang menyokong mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan menolak ICERD lebih ramai iaitu lapan berbanding dua.
Calon yang tewas termasuk, peguam kontroversi Siti Zabedah Kasim (Siti Kasim).
Pengamal undang-undang yang juga aktivis Concerned Lawyers for Justice (CLJ), Aidil Khalid menyifatkan kemenangan itu sebagai wadah di mana peguam yang berpendirian mempertahanan Perlembagaan Persekutuan untuk bersuara.
“Alhamdulillah, keputusan pemilihan Jawatankuasa Majlis Peguam baru sahaja diumumkan.
Melalui pemilihan ini, para peguam serata Negeri-Negeri Tanah Melayu telah bersuara. Bak kata Tuan Lukman, kita telah stand and be counted, untuk menyapu dan menyingkir keluar anasir-anasir anti-Perlembagaan,” katanya dalam satu catatan di Facebook, semalam.
Antara calon berhaluan kanan yang menang, termasuk peguam Lukman Sheriff, Yusfarizal Yusof serta beberapa yang lain, manakala calon liberal yang tersingkir, termasuk Siti Kasim.
Calon-calon yang jelas pendirian mereka untuk mempertahankan Perlembagaan Persekutuan dan menolak ICERD seperti Tuan Lukman Sheriff, Tuan Yusfarizal Yusof dan rakan-rakan telah menang dan terpilih; manakala calon-calon yang menyokong ICERD seperti Siti Kasim and the gang telah disapu keluar,” katanya.
Katanya, kemenangan itu membuktikan bahawa melalui perpaduan ummah, orang Melayu boleh mengambil alih Majlis Peguam dan mengembalikannya ke landasan yang lurus, sesuai dengan matlamat asalnya yang suci.
Aidil berkata, daripada 10 calon-calon yang disarankan selamat untuk diundi, 8 telah terpilih masuk, dan ini adalah satu pencapaian yang sangat membanggakan.

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Siti Kassim TERKELUAR, Geng sokong ICERD hanya Minoriti dalam majlis Peguam"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel