Amanah Bawa Islam Ala Tunisia?

Mengulas tentang Amanah Bawa Islam Ala Tunisia? adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Amanah Bawa Islam Ala Tunisia?. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Amanah Bawa Islam Ala Tunisia?

Pulau Pinang: Jika PAS kalah dan Amanah dapat memenangi pilihan raya kelak, Malaysia akan dapat merasai Islam ala Tunisia dan bukannya Saudi atau Iran. 

Begitu pandangan yang dikongsikan oleh Wong Chin Huat, Ketua Bahagian Kajian Politikal Dan Sosial badan pemikir DAP, Penang Institute pada satu forum yang dianjurkan badan itu sendiri, pada 25hb Januari lepas. 

Tidak pasti apa yang dimaksudkan sebagai Islam ala Saudi atau ala Iran. “If this time PAS did not survive and Amanah survive better. That basically say PAS survival is a big question? 

This does not mean that Islam gonna fade out from Malaysian politic but it’s a different kind of Islam. It’s a different kind of political Islam. It’s not your Saudi or Iranian style but Tunisian style, its one that is going to be much more inclusive and so on.” 

Komen beliau dibuat ketika cuba menyakinkan hadirin bahawa jika Amanah menang Pilihan Raya Umum ke-14 kelak, Islam yang akan berkembang di Malaysia adalah Islam yang lebih inklusif ala Tunisia.

 Kumpulan liberalis suka ‘mendewakan’ Rached Ghannouchi dan suka menggunakan Tunisia sebagai jawapan kepada negara Islam ideal kerana memilih sebuah Perlembagaan sekular. 

Namun pada Ogos lepas Rached Ghannouchi memuji Malaysia sebagai sebuah negara Islam sebenar yang perlu dicontohi dan dipelajari oleh negara-negara Islam lain termasuk Tunisia.

-menara.my

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Amanah Bawa Islam Ala Tunisia?, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Amanah Bawa Islam Ala Tunisia?"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel