Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib

Mengulas tentang Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib



Ketika saya membahas belanjawan 2019 di Dewan Rakyat pada hari Rabu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng ada di dewan.

Dia membisu sepanjang perbahasan saya. Mungkin saya fikir dia tiada apa hendak dikatakan. Baca dahulu.

Bukan dia sahaja. Sila perhatikan video ini.


Bila saya tiba bahagian di mana saya menyatakan fakta mengenai perjanjian penyelesaian IPIC dengan 1MDB dan bertanya PH, tiada seorang pun ahli parlimen mereka membuka mulut bagai ada emas di bibir.

Suara Jelutong pun tak kedengaran.

Apabila Najib sebut tentang isu 1MDB di Parlimen, mengapa semua pemimpin PH senyap? Ini tidak mungkin. Tetapi benar-benar berlaku.

Bagaimanapun, selepas dia keluar dari dewan Guan Eng kata saya dari planet lain mengenai isu perjanjian IPIC dengan 1MDB.

Baik. Kita balik ke planet Earth.

Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan ini:

1. Mengapa kerajaan PH membisu bila syarikat milik kerajaan Abu Dhabi, IPIC mengeluarkan kenyataan balas bahawa 1MDB tidak berhutang kepada IPIC, jelas bertentangan dengan tuduhan kerajaan PH ? Jika ia prejudis, mengapa mereka boleh keluarkan kenyataan mengenai perjanjian itu tetapi tak mahu dedahkan dokumen perjanjian itu?

2. Mengapa tiada satu pun pemimpin PH pernah mempersoalkan mengapa pegawai-pegawai kanan Abu Dhabi dan bos mereka tidak dipanggil untuk disoalsiasat memandangkan wang itu dipindahkan kepada mereka dan merekalah yang didapati banyak menggunakan wang itu dan mengagihkan wang itu kepada pihak-pihak yang lain?

Setiap satu sen yang didakwa hilang dari 1MDB telah dibayar atau dijamin oleh pihak IPIC.

3. Adakah perjanjian penyelesaian itu mengandungi klausa bahawa IPIC bersetuju untuk menyelesaikan semua wang dibayar oleh 1MDB kepada mereka yang kini didakwa hilang sebelum 30 Disember 2020?

4. Mengapa masih tidak mahu mendedahkan perjanjian penyelesaian tahun 2015 dan 2017 ini?

Di planet Earth, soalan-soalan ini bukan sukar untuk dijawab jika benar-benar mahu menegakkan keadilan.

Oleh : Najib Razak

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Beranikah Guan Eng menjawab empat soalan Najib"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel