KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit

Mengulas tentang KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit

Pindaan laporan audit 1Malaysia Development Berhad (1MDB) disifatkan sebagai tindakan serius dan amat mengecewakan sekiranya benar-benar berlaku.

Itu merupakan luahan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin yang menegaskan laporan audit daripada Jabatan Audit Negara seharusnya bebas dan berkecuali serta tidak boleh diarahkan untuk membuat pindaan.

Malah, jelas Khairy, barisan jemaah menteri Barisan Nasional (BN) sebelum ini juga tidak pernah diberitahu atau dilaporkan mengenai kehadiran ahli perniagaan, Low Taek Jho atau Jho Low dalam mesyuarat ahli lembaga pengarah 1MDB.

"Datuk Seri Najib Tun Razak semalam memberitahu telah memberi penjelasan dalam jawapan di Parlimen bahawa beliau menerusi Kementerian Kewangan mengesahkan kehadiran Jho Low dalam mesyuarat 1MDB.
"Namun begitu, jika benar kenyataan Najib itu, mengapa Ketua Audit Negara, Tan Sri Dr. Madinah Mohamad mengatakan ada arahan untuk meminda laporan tersebut. Ada percanggahan kenyataan di situ.
"Jadi, kita tunggu penjelasan Madinah mengenai perkara ini dan hasil siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang bermula hari ini," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, di sini hari ini.

Jumaat lalu, Utusan Malaysia melaporkan Najib didakwa telah mengarahkan agar laporan asal 1MDB yang disediakan oleh Ketua Audit Negara semasa itu, Tan Sri Ambrin Buang dipinda.

Akhbar tersebut memetik sumber sebagai berkata, pindaan itu difahamkan dibuat bagi mengeluarkan maklumat pembabitan bekas Perdana Menteri itu dan ahli perniagaan, Jho Taek Low (Jho Low) dalam aktiviti 1MDB.

Sumber tersebut turut menyatakan kepada Utusan Malaysia bahawa Madinah telah membentangkan laporan asal 1MDB tersebut kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) dan beliau mengesahkan perkara tersebut menerusi satu kenyataan semalam.


Utusan


Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "KJ Kecewa Dengan Tindakan Najib - Pindaan Laporan Audit"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel