Orang Muda Perlu Jaga Akhlak

Mengulas tentang Orang Muda Perlu Jaga Akhlak adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Orang Muda Perlu Jaga Akhlak. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Orang Muda Perlu Jaga Akhlak


Oleh: Saifullah Jusoh

BESUT, 20 November - Orang muda perlu sentiasa menjaga akhlak dan tingkah laku dalam melakukan apa jua perkara.

Pegawai Penyelaras Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, Haji Azbi Salleh berkata, semangat dan jiwa muda yang sentiasa sukakan cabaran mestilah dikawal dengan sebaiknya.

"Jiwa orang muda semuanya mahu dicuba, tetapi perlu ingat, setiap perkara yang ingin dibuat mestilah berpandukan ajaran agama.

"Hal ini supaya apa yang dibuat itu tidak lari daripada akidah dan akhlak seorang muslim yang sebenar," ujarnya.


Beliau berkata demikian ketika merasmikan Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke-3 Kelab Y15ZR Tranung Region di Kem Damai Tanjung Demong, Bukit Keluang, Besut, baru-baru ini (16 November).

"Setiap program ataupun aktiviti yang melibatkan orang muda hendaklah diisi dengan pengisian-pengisian agama bagi memantapkan lagi kefahaman agama dalam diri.

"Mereka juga perlu fokus terhadap isu-isu semasa yang berlaku pada masa kini terutamanya apa yang sedang berlaku di dalam negara kita Malaysia.


"Saya mahu anak muda sentiasa berada di barisan hadapan bagi mempertahankan agama dan bangsa dalam negara kita insya-Allah," katanya.

Majlis itu dihadiri 250 orang pemilik motosikal jenama Yamaha Y15ZR daripada seluruh Negeri Terengganu yang diketuai oleh Ketua Kelab Y15ZR Tranung Region, Hairi Ikman Mohd. - teganukita.net

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Orang Muda Perlu Jaga Akhlak, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Orang Muda Perlu Jaga Akhlak"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel