PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD

Mengulas tentang PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD



JOHOR BAHRU: Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Bahagian Pulai menolak sekeras-kerasnya proses untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).
Ketua Bahagiannya, Ya’cob Atan, berkata kerajaan tidak seharusnya menurut kehendak sesetengah pihak untuk bersetuju menandatangani ICERD kerana umum sedia maklum Malaysia sudah memiliki kontrak sosial yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
Katanya, Malaysia tidak memerlukan ICERD atau mana-mana konvensyen dari negara luar yang secara langsung menunjukkan kita tidak boleh membuat undang-undang sendiri sehingga terpaksa mengguna pakai perundangan luar.
“Jika Malaysia menandatangani ICERD, jelas menunjukkan negara ini mengamalkan diskriminasi kaum sedangkan selama ini tidak berlaku pun perkara itu dan kita tidak kira bangsa hidup aman dan damai sejak merdeka.
“ICERD jelas menghina Raja Melayu, Majlis Raja-Raja Melayu serta kewibawaan masyarakat Melayu yang selama ini mempersetujui kontrak sosial yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang media di sini, hari ini.
Ya’cob berkata, BERSATU Bahagian Pulai akan menyerahkan memorandum bantahan ICERD kepada Setiausaha Agung parti esok bagi membolehkan pucuk pimpinan maklum mengenai isu berkenaan. - BH

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "PPBM Pulai MENOLAK KERAS ICERD"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel