(Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama

Mengulas tentang (Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari (Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

(Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama

PUTRAJAYA: Kebebasan bersuara dan media diberikan kerajaan tidak harus digunakan untuk mencetuskan masalah berkaitan kaum dan agama, kata Tun Dr Mahathir Mohamad.
Perdana menteri berkata walaupun ada peruntukan undang-undang untuk menangani masalah tersebut, cara terbaik mengawalnya adalah reaksi rakyat terhadap isu-isu kaum dan agama.
“Kita bersyukur walaupun ada pihak ekstremis dan fanatik cuba mengganggu keharmonian agama dan bangsa, majoriti rakyat menolak atau tidak pedulikannya.
“Tetapi tidak bermakna kita perlu ambil mudah bahawa suatu hari nanti mereka tidak mampu lakukan sesuatu untuk mempengaruhi dan menimbulkan kerosakan teruk,” katanya pada pelancaran “Gold Note of Hope” anjuran Poh Kong, di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini.
Dr Mahathir berkata, harapan yang diberikan rakyat kepada kerajaan baru sangat tinggi dan tanggungjawab yang diamanahkan sangat berat untuk dipikul.
“Setelah berjaya membebaskan negara kita dan diri dari dibelenggu kleptokrasi dan rejim yang menindas, kita kita harus terjemahkan kejayaan yang kita kecapi itu. Ia bukannya senang,” katanya.
Beliau berikar pentadbirannya akan memberi yang terbaik dan mengharapkan kesabaran rakyat walaupun “mungkin ada yang kami tersilap langkah”.
Turut hadir bekas menteri perdagangan antarabangsa dan industri Tan Sri Rafidah Aziz dan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Poh Kong Datuk Choon Yee Seiong.
- FMT

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah (Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "(Untuk DAP) Dr M: Jangan guna kebebasan cetus masalah kaum, agama"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel