Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina

Mengulas tentang Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina


Kaum India mesti kekal mengikuti nasihat Pemimpin mereka seperti Tun Sambanthan yang menghormati Tuan Rumah
2 Rabiulawal 1440HSabtu– Pemuda Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) menasihatkan kaum India di negara ini supaya tidak terikut sikap cauvinis Cina, dengan cubaan memutarbelit fakta sejarah dan mempersoalkan mengenai pemilikan asal Tanah Melayu.
Exco Penerangan dan Kajian Pemuda Isma, Muslim Abdullah Zaik berkata, percubaan seumpama itu amat berbahaya, selain boleh menganggu keharmonian kaum.
“Kaum India diingatkan untuk kembali memegang kata-kata nenek moyang mereka yang bersetuju dan mengiktiraf ketuanan orang Melayu.
“Pemuda Isma ingin mengingatkan orang Melayu bahawa percubaan sekelompok orang India mempersoal identiti tanah Melayu merupakan antara simptom kritikal lemahnya kesatuan, ketegasan dan wibawa orang Melayu selaku pemimpin di Tanah melayu,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kontroversi penganjuran forum ‘Polemik Penghijrahan Masyarakat India ke Tanah Melayu, Migrasi atau Imigran?’ anjuran Institut Alam dan Tamadun Melayu (ATMA) Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).
Semalam, forum berkenaan dibatalkan dipercayai selepas mendapat tekanan dan bantahan daripada segelintir pihak, termasuk Parti Hak Minoriti (Mira).
Ia susulan tindakan parti Mira yang dilaporkan menegur UKM kerana menganjurkan perbincangan berkenaan masyarakat India, dan mempersoal kerana tidak ada penalis dari kaum itu, termasuk mendesak campur tangan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri P Waytha Moorthy.
Forum yang dijadualkan berlangsung pada Rabu ini, tetap diteruskan dengan panelis, tempat dan tarikh yang sama, namun tajuk ditukar kepada ‘Kependudukan dan Pergerakan Etnik di Kepulauan Melayu Dari Perspektif Arkeologi, Budaya dan Sejarah’.

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Kaum India dinasihat tidak terikut sikap cauvinis Cina"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel