Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India

Mengulas tentang Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India adalah hal yang cukup menarik, terlebih untuk anda yang memang sedang mencari Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India. Nah kami sudah menyiapkan data yang cukup akurat untuk Anda baca, yang memang mengulas tentang berita atau kabar terkini tentang Malaysia.

Khabar yang sering kita dengan dari orang lain, mungkin masih membuat Anda penasaran dan ingin mengetahuinya, dan berusaha mencarinya di internet, dan tanpa sengaja menemukan situs malaysepekan.blogspot.com, maka Anda sudah berada di tempat yang tepat, karena kami memang menyediakan informasi dan khabar terbaru tentang malaysia, baik khabar politik, olahraga, sosial, jawatan kosong dan banyak lagi lainnya.

Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India


1. PAGE ini meletakkan ilustrasi seorang lelaki yang seakan Nabi Muhammad yang berimaginasi terhadap isteri anak angkat Baginda ketika itu iaitu Zainab binti Jahsy.
(Link post: https://www.facebook.com/411855912322709/posts/1071126426395651/) Post telah di hilangkan
2. Riwayat berhubung perkahwinan Zainab dengan Rasulullah banyak dicemari dengan riwayat yang lemah. Perkara ini ditegaskan oleh al-Imam Ibn Kathir yang menyebutkan:
ذَكَرَ ابنُ جرير، وابنُ أبي حاتم هَاهُنَا آثاراً عن بعض السلف، رضي الله عنهم، أحببنا أنْ نَضْرِبَ عنها صَفْحاً لعدم صحتها فلا نُورِدُهَا
“(Kisah ini diriwayatkan oleh) al-Imam Ibn Jarir al-Tabari dan Ibn Abi Hatim dengan beberapa athar (riwayat) daripada beberapa salafussoleh. Kami lebih suka untuk meninggalkan beberapa helaian muka ini kerana kandungannya yang tidak sahih, maka kami tinggalkannya.” (Tafsir Ibn Kathir).
3. Begitu juga Sheikh al-Shanqiti menerangkan bahawa riwayat-riwayat berhubung perkahwinan Rasulullah dengan Zainab banyak yang tidak benar:
{ كُلُّ هذه الروايات التي تقول أن زينب وقعت في قلبه عليه الصلاة والسلام لا صِحَّةَ لها }
“Semua riwayat berhubung perkara yang mengatakan bahawa Zainab telah berada di hati Rasulullah adalah riwayat yang tidak sahih.” (Adwa al-Bayan fi Tafsir al-Quran).
4. Sehubungan dengan itu, penyebaran kisah ini melalui riwayat yang salah hanya akan mengelirukan umat Islam. Malah apabila ditambah dengan ilustrasi yang melampau, perkara ini dilihat sebagai provokasi yang tidak beradab kepada Rasulullah.
5. Adalah wajar sekiranya Muslim menasihati page ini agar menurunkan maklumat yang salah ini. Sekiranya tidak, report terhadap page ini mesti dibuat sebagai bantahan menyebarkan maklumat yang salah bersifat provokasi buat umat Islam.
Dr Ahmad Sanusi AzmiOxford Centre for Islamic Studies

Khabar Lainnya:
Memuat...

Itulah Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India, yang dapat kami sampaikan untuk Anda. Semoga informasi yang kami sampaikan dapat mengobati rasa penasaran Anda tentang khabar terkini dan paling update yang memang Anda cari. Terima kasih sudah berkunjung ke situs ini. Sampai bertemu di artikel berikutnya.

0 Response to "Provokasi Melampau Page Ayahanda Raja Provoksi versi India"

Catat Ulasan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel